ZVÝŠENÍ ZATÍŽENÍ GOLDSCHMITT
Váš specialista na podvozky, nivelaci, zatížení obytných vozidel, ...

ZVÝŠENÁ NOSNOST PRO MAXIMÁLNÍ UŽITEČNÉ ZATÍŽENÍ
A co dalšího byste měli vědět o hmotnosti vašeho obytného vozu.
Limit 3,5 tuny je dnes klíčový – výrobcům i zákazníkům přináší nižší náklady, například osvobození od mýtného či levnější trajekty, a zároveň stejné dopravní předpisy jako pro osobní auta.
Hmotnost vozidla však nelze podceňovat. U obytných aut je velmi snadné povolenou hmotnost překročit, a kontrola pak může znamenat vysoké pokuty i problémy s pojišťovnou, která přetížení často hodnotí jako hrubou nedbalost.
Nejlepší cestou k jistotě je přetížení se vyhnout – například zvýšením povolené celkové hmotnosti, které vám vrátí klid za volantem.
U mnoha modelů (LIGHT I HEAVY CHASSIS) lze užitečnou hmotnost zvýšit pomocí zesíleného či dodatečného odpružení a vhodné kombinace kol a pneumatik.
Zvažujete navýšení nosnosti svého obytného vozu?
Ozvěte se nám — díky certifikaci montáže Vám nabídneme odbornou radu i to nejlepší řešení.
Každé vozidlo má v technickém průkazu vozidla uvedenou celkovou povolenou hmotnost uvedenou výrobcem. Tato hmotnost popisuje maximální povolenou hmotnost vozidla, včetně užitečného zatížení a cestujících. Odečtením pohotovostní hmotnosti vozidla od povolené celkové hmotnosti získáte maximální užitečné zatížení, které můžete ve vozidle přepravovat. Tato hmotnost se nazývá užitečné zatížení a nikdy by neměla být překročena. To je teorie. V praxi to však často vypadá jinak. Zadní nosiče, markýzy, nádrže na vodu a další důležitá volitelná výbava rychle spotřebují často omezené hmotnostní rezervy. Ačkoli výrobci obytných vozů dnes téměř vždy uvádějí pohotovostní hmotnost připravenou k jízdě podle normy DIN EN 1646-2, i povolené tolerance pěti procent mohou vést k významným rozdílům.
Abyste zajistili, že váš obytný vůz splňuje zákonné předpisy, měli byste jej pravidelně vážit plně naložený, včetně všech cestujících. Tuto bezplatnou službu nabízíme v našich technických centrech Goldschmitt ve Walldürnu, Polchu a Leutkirchu. Mnoho kontrolních stanic TÜV a DEKRA, prodejen Raiffeisen a skládek má také váhy, které dokáží určit skutečnou celkovou hmotnost vašeho obytného vozu.
V našich montážních centrech jsme téměř denně svědky toho, jak analýza skutečné hmotnosti vozidla vyvolává u mnoha zákazníků škleby. Pokud zjištěná hmotnost vozidla překročí maximální povolenou celkovou hmotnost, můžete buď vypustit pitnou vodu a omezit zavazadla a kempingové vybavení, nebo zvýšit povolenou celkovou hmotnost nebo zatížení náprav vašeho obytného vozu zvýšením jeho nosnosti.
V závislosti na modelu vozidla lze zvýšit užitečnou hmotnost instalací zesíleného nebo dodatečného odpružení ve spojení s nosnou kombinací kol a pneumatik. Pokud uvažujete o zvýšení užitečné hmotnosti vašeho obytného vozu, neváhejte nás kontaktovat. Díky našim desítkám let zkušeností vám garantujeme odborné poradenství a optimální řešení pro vaše potřeby.

Zde je návod, jak zvýšit povolenou celkovou hmotnost vašeho obytného vozu.
1. DOSTUPNOST
Rádi ověříme, zda pro váš model vozidla existuje certifikát pro zvýšení nosnosti a zda je možné zvýšit zatížení náprav nebo celkovou povolenou hmotnost. Kopie vašeho technického průkazu vozidla by nám pomohla poskytnout vám přesné informace. Stačí nás kontaktovat. Rádi vám poradíme a prověříme možnost zvýšení nosnosti.
2. VÝZTUHA PRUŽIN
Pro zvýšení nosnosti jsou ve většině případů nutné úpravy podvozku. Instalací dodatečných nebo zesílených pružinových prvků lze zvýšit zatížení náprav a celkovou povolenou hmotnost vozidla. V závislosti na typu vozidla jsou pro zvýšení nosnosti k dispozici listové pružiny, vinuté pružiny, pomocné nebo vzduchové odpružení.
3. KOMBINACE KOL A PNEUMATIK
Některá vozidla vyžadují pro zvýšení nosnosti více než jen úpravy odpružení a podvozku. Pokud je standardní kombinace kol a pneumatik příliš slabá, je často nutné namontovat speciální ráfky a vhodné pneumatiky. Naše hliníkové ráfky mají vysokou nosnost a jsou ideální pro zvýšenou nosnost.
4. PŘIJETÍ A REGISTRACE
Technické úpravy podvozku musí být schváleny inspekční organizací, jako je TÜV nebo DEKRA. Po instalaci inspektor přezkoumá certifikát dílů nebo zprávu o únosnosti a vydá vám oficiální certifikát, který musíte předložit příslušnému úřadu pro registraci vozidel k zaznamenání do dokladů o vozidle.
Naše vylepšení užitečného zatížení jsou k dispozici pro mnoho různých typů vozidel a karoserií. Pro ověření kompatibility potřebujeme určité informace o vašem vozidle, nejlépe kopii technického průkazu vozidla a identifikační značku vozidla vašeho základního vozidla. Většina vylepšení užitečného zatížení vyžaduje optimalizaci standardního odpružení přední a/nebo zadní nápravy a případně další strukturální úpravy. V závislosti na typu vozidla a použitém zesílení pružin lze dosáhnout různých hmotností náprav a celkových hmotností vozidla. Pokud vaše vozidlo již má komponenty potřebné pro zvýšení užitečného zatížení, lze zatížení náprav a celkově povolenou hmotnost vozidla také zpětně zvýšit, v závislosti na technické proveditelnosti. V každém případě si prosím vezměte na vědomí nosnost vaší kombinace kol a pneumatik. V závislosti na zatížení ji může být nutné upravit.
Zvýšení nosnosti vozidla na více než 3,5 tuny:
Co je třeba zvážit?
ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ
RYCHLOSTNÍ LIMITY
ZÁKAZ PŘEDJÍŽDĚNÍ
HU / TÜV
MÝTNÉ POPLATKY
PŘÍKLAD ZVÝŠENÍ ZATÍŽENÍ
Fiat Ducato, standardní podvozek, od modelového roku 2006 (vhodné i pro Citroën Jumper, Peugeot Boxer).
Uvedená zvýšení hmotnosti jsou pouze příklady. Standardní zatížení náprav a celková hmotnost vozidla se mohou v jednotlivých případech od uvedených hmotností lišit. Pro každé zvýšení hmotnosti je vyžadován certifikát o zvýšení hmotnosti, který si můžete u nás objednat. Certifikát obsahuje nový typový štítek, který musí být nalepen na vozidlo. Pro informace o dalších možnostech zvýšení hmotnosti a typech vozidel nás prosím kdykoli kontaktujte.
KROK 1: - Rozlišování mezi lehkým a těžkým/maxi podvozkem

KROK 2: Technické zesílení podvozku
Technické zesílení podvozku - Šablona
Optimalizace zadní nápravy pro celkovou povolenou hmotnost 3 500 kg
| Standardní maximální zatížení | Přestavba přední nápravy (volitelné) | Přestavba zadní nápravy (volitelné) | Nové maximální zatížení |
|---|---|---|---|
| FA: min. 1 630 kg HA: min. 1 650 kg GVWR: min. 3 000 kg |
Nejsou nutné žádné technické úpravy | Přídavné odpružení listovými pružinami, vinutými pružinami, vzduchové odpružení | Přední: beze změny Zadní: 1 950 kg Celková: 3 500 kg |




