ZVÝŠENÍ ZATÍŽENÍ GOLDSCHMITT


Váš specialista na podvozky, nivelaci, zatížení obytných vozidel, ...

ZVÝŠENÁ NOSNOST PRO MAXIMÁLNÍ UŽITEČNÉ ZATÍŽENÍ
A co dalšího byste měli vědět o hmotnosti vašeho obytného vozu.

Limit 3,5 tuny je dnes klíčový – výrobcům i zákazníkům přináší nižší náklady, například osvobození od mýtného či levnější trajekty, a zároveň stejné dopravní předpisy jako pro osobní auta.
Hmotnost vozidla však nelze podceňovat. U obytných aut je velmi snadné povolenou hmotnost překročit, a kontrola pak může znamenat vysoké pokuty i problémy s pojišťovnou, která přetížení často hodnotí jako hrubou nedbalost.
Nejlepší cestou k jistotě je přetížení se vyhnout – například zvýšením povolené celkové hmotnosti, které vám vrátí klid za volantem.

U mnoha modelů (LIGHT I HEAVY CHASSIS) lze užitečnou hmotnost zvýšit pomocí zesíleného či dodatečného odpružení a vhodné kombinace kol a pneumatik.
Zvažujete navýšení nosnosti svého obytného vozu?

Ozvěte se nám — díky certifikaci montáže Vám nabídneme odbornou radu i to nejlepší řešení.

Každé vozidlo má v technickém průkazu vozidla uvedenou celkovou povolenou hmotnost uvedenou výrobcem. Tato hmotnost popisuje maximální povolenou hmotnost vozidla, včetně užitečného zatížení a cestujících. Odečtením pohotovostní hmotnosti vozidla od povolené celkové hmotnosti získáte maximální užitečné zatížení, které můžete ve vozidle přepravovat. Tato hmotnost se nazývá užitečné zatížení a nikdy by neměla být překročena. To je teorie. V praxi to však často vypadá jinak. Zadní nosiče, markýzy, nádrže na vodu a další důležitá volitelná výbava rychle spotřebují často omezené hmotnostní rezervy. Ačkoli výrobci obytných vozů dnes téměř vždy uvádějí pohotovostní hmotnost připravenou k jízdě podle normy DIN EN 1646-2, i povolené tolerance pěti procent mohou vést k významným rozdílům.

Abyste zajistili, že váš obytný vůz splňuje zákonné předpisy, měli byste jej pravidelně vážit plně naložený, včetně všech cestujících. Tuto bezplatnou službu nabízíme v našich technických centrech Goldschmitt ve Walldürnu, Polchu a Leutkirchu. Mnoho kontrolních stanic TÜV a DEKRA, prodejen Raiffeisen a skládek má také váhy, které dokáží určit skutečnou celkovou hmotnost vašeho obytného vozu.

V našich montážních centrech jsme téměř denně svědky toho, jak analýza skutečné hmotnosti vozidla vyvolává u mnoha zákazníků škleby. Pokud zjištěná hmotnost vozidla překročí maximální povolenou celkovou hmotnost, můžete buď vypustit pitnou vodu a omezit zavazadla a kempingové vybavení, nebo zvýšit povolenou celkovou hmotnost nebo zatížení náprav vašeho obytného vozu zvýšením jeho nosnosti.

V závislosti na modelu vozidla lze zvýšit užitečnou hmotnost instalací zesíleného nebo dodatečného odpružení ve spojení s nosnou kombinací kol a pneumatik. Pokud uvažujete o zvýšení užitečné hmotnosti vašeho obytného vozu, neváhejte nás kontaktovat. Díky našim desítkám let zkušeností vám garantujeme odborné poradenství a optimální řešení pro vaše potřeby.

Zde je návod, jak zvýšit povolenou celkovou hmotnost vašeho obytného vozu.


1. DOSTUPNOST

Rádi ověříme, zda pro váš model vozidla existuje certifikát pro zvýšení nosnosti a zda je možné zvýšit zatížení náprav nebo celkovou povolenou hmotnost. Kopie vašeho technického průkazu vozidla by nám pomohla poskytnout vám přesné informace. Stačí nás kontaktovat. Rádi vám poradíme a prověříme možnost zvýšení nosnosti.

2. VÝZTUHA PRUŽIN

Pro zvýšení nosnosti jsou ve většině případů nutné úpravy podvozku. Instalací dodatečných nebo zesílených pružinových prvků lze zvýšit zatížení náprav a celkovou povolenou hmotnost vozidla. V závislosti na typu vozidla jsou pro zvýšení nosnosti k dispozici listové pružiny, vinuté pružiny, pomocné nebo vzduchové odpružení.

3. KOMBINACE KOL A PNEUMATIK

Některá vozidla vyžadují pro zvýšení nosnosti více než jen úpravy odpružení a podvozku. Pokud je standardní kombinace kol a pneumatik příliš slabá, je často nutné namontovat speciální ráfky a vhodné pneumatiky. Naše hliníkové ráfky mají vysokou nosnost a jsou ideální pro zvýšenou nosnost.

4. PŘIJETÍ A REGISTRACE

Technické úpravy podvozku musí být schváleny inspekční organizací, jako je TÜV nebo DEKRA. Po instalaci inspektor přezkoumá certifikát dílů nebo zprávu o únosnosti a vydá vám oficiální certifikát, který musíte předložit příslušnému úřadu pro registraci vozidel k zaznamenání do dokladů o vozidle.


Naše vylepšení užitečného zatížení jsou k dispozici pro mnoho různých typů vozidel a karoserií. Pro ověření kompatibility potřebujeme určité informace o vašem vozidle, nejlépe kopii technického průkazu vozidla a identifikační značku vozidla vašeho základního vozidla. Většina vylepšení užitečného zatížení vyžaduje optimalizaci standardního odpružení přední a/nebo zadní nápravy a případně další strukturální úpravy. V závislosti na typu vozidla a použitém zesílení pružin lze dosáhnout různých hmotností náprav a celkových hmotností vozidla. Pokud vaše vozidlo již má komponenty potřebné pro zvýšení užitečného zatížení, lze zatížení náprav a celkově povolenou hmotnost vozidla také zpětně zvýšit, v závislosti na technické proveditelnosti. V každém případě si prosím vezměte na vědomí nosnost vaší kombinace kol a pneumatik. V závislosti na zatížení ji může být nutné upravit.

Zvýšení nosnosti vozidla na více než 3,5 tuny:
Co je třeba zvážit?


ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ

Pro vozidla s hmotnostní třídou nad 3,5 tuny je vyžadován řidičský průkaz skupiny C1. Obytný vůz tedy nemůže řídit jen tak kdokoli. Výjimku tvoří řidiči, kteří získali řidičský průkaz před rokem 1999 a získali skupinu 3.

RYCHLOSTNÍ LIMITY

V Německu je rychlostní limit pro vozidla nad 3,5 tuny na dálnicích a rychlostních silnicích 100 km/h. Na venkovských silnicích je limit 80 km/h.

ZÁKAZ PŘEDJÍŽDĚNÍ

Obytné vozy s celkovou povolenou hmotností nad 3,5 t podléhají také zákazu předjíždění nákladních vozidel a navíc zákazu průjezdu nákladních vozidel.

HU / TÜV

Během prvních šesti let od první registrace musí vozidlo absolvovat povinnou technickou prohlídku každé dva roky. Od sedmého roku se tento interval zkracuje na jeden rok.

MÝTNÉ POPLATKY

Zatímco vozidla s celkovou hmotností do 7,5 tuny jsou v Německu od mýtného osvobozena, v některých sousedních zemích se doporučuje opatrnost. Například na rakouských dálnicích a rychlostních silnicích je vyžadován tzv. GO-Box.

PŘÍKLAD ZVÝŠENÍ ZATÍŽENÍ

Fiat Ducato, standardní podvozek, od modelového roku 2006 (vhodné i pro Citroën Jumper, Peugeot Boxer).

Uvedená zvýšení hmotnosti jsou pouze příklady. Standardní zatížení náprav a celková hmotnost vozidla se mohou v jednotlivých případech od uvedených hmotností lišit. Pro každé zvýšení hmotnosti je vyžadován certifikát o zvýšení hmotnosti, který si můžete u nás objednat. Certifikát obsahuje nový typový štítek, který musí být nalepen na vozidlo. Pro informace o dalších možnostech zvýšení hmotnosti a typech vozidel nás prosím kdykoli kontaktujte.

KROK 1:  - Rozlišování mezi lehkým a těžkým/maxi podvozkem

KROK 2: Technické zesílení podvozku

Goldschmitt Tabulky - Šablona

Technické zesílení podvozku - Šablona

Fiat Ducato 30 Light
Fiat Ducato 35 Light
Fiat Ducato 35 Heavy/Maxi
Fiat Ducato 40 Heavy/Maxi

Optimalizace zadní nápravy pro celkovou povolenou hmotnost 3 500 kg

Standardní maximální zatížení Přestavba přední nápravy (volitelné) Přestavba zadní nápravy (volitelné) Nové maximální zatížení
FA: min. 1 630 kg
HA: min. 1 650 kg
GVWR: min. 3 000 kg
Nejsou nutné žádné technické úpravy Přídavné odpružení listovými pružinami, vinutými pružinami, vzduchové odpružení Přední: beze změny
Zadní: 1 950 kg
Celková: 3 500 kg

jQuery Tlačítko na začiatok by William from Wpromotions.eu