PODVOZEK

Zaměření na doplňky pro jednoduchost i vaše bezpečí

Pro snadnou manipulaci a stabilizaci vozidla zvolte jednoznačně příslušenství z oblasti hydrauliky a nivelace, pro obytné přívěsy je samozřejmostí Mover.

PODVOZEK


NIVELACE

  • Hydraulická nivelace
  • AL-KO HY4
  • LEVEL C
  • Vzpěry UP4

ODPRUŽENÍ

  • Plné/částečné vzduchové odpružení
  • Přídavné vzduch. odpružení / pro navýšení hmotnosti
  • Odpružení AL-KO
  • Pérové odpružení

MOVERY

  • Automatické movery TRUMA
  • Poloautomatické movery TRUMA
  • MOVERY pro dvě nápravy

TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ

  • Tažné zařízení
  • Rozšíření rámu
  • ATC systém

NIVELACE - HYDRAULICKÁ


NIVELAČNÍ SYSTÉM HLC® SMART GOLDSCHMITT

LC ® Smart – tak se nazývá nová generace zvedáků, speciálně vyvinutá pro podvozky vozů Fiat Ducato a Mercedes Sprinter.

Nový systém Goldschmitt je plně automatický systém se čtyřmi zvedáky, který stisknutím tlačítka vyrovná a bezpečně podepře obytné vozy a dodávky.

Díky své odolnosti vůči vodě a prachu lze novou hydraulickou jednotku HLC ® Smart instalovat nejen uvnitř vozidla, ale i pod něj. Tím se eliminuje nutnost řezání karoserie obytného vozu, což šetří cenný úložný prostor.

Při výměně vozidla lze systém rychle a snadno demontovat a integrovat do jiného vozidla.

OVLÁDACÍ JEDNOTKA BLUETOOTH A APLIKACE PRO CHYTRÉ TELEFONY
 Pro HLC® Smart je vyvinut zcela nový ovládací panel, který je bezdrátově připojen k řídicí jednotce přes rozhraní Bluetooth

Tento ovládací panel umožňuje výběr nejdůležitějších funkcí: 

  • Automatická nebo manuální nivelace, a také výběr polohy pro spaní a polohy pro vyprázdnění nádrže.
  • LED osvětlení zajišťuje perfektní viditelnost i ve tmě.
  • Integrovaný světelný senzor kdykoli přizpůsobí jas okolnímu světlu.

Aplikace pro chytré telefony, která je k dispozici zdarma pro zařízení Android a Apple, nabízí ještě širší škálu funkcí. Intuitivní grafické rozhraní zajišťuje větší snadnost použití.

Uživatel má navíc přístup k řadě dalších možností, jako je imobilizér, diagnostika a kalibrační funkce.

VÝHODY A KVALITATIVNÍ VLASTNOSTI HLC® SMART V KOSTCE

  • Centrální hydraulická jednotka
  • Integrovaná řídicí elektronika
  • Vodotěsná hydraulická jednotka
  • Bezdrátový ovládací panel Bluetooth
  • Bezplatná aplikace pro chytré telefony
  • Integrované senzory pro perfektní nivelaci
  • Vedení kabelů odolné proti roztržení
  • Klidový proud 0 ampérů
  • Testováno na elektromagnetickou kompatibilitu dle normy ECE R 10 (UN-R 10)
  • Elektrické nouzové odblokování

NIVELACE - AL-KO HY4


AL-KO HY4 je plně automatický hydraulický systém pro vyrovnání obytného vozu, který umožňuje během několika sekund postavit vůz do dokonale vodorovné polohy – bez klínů, zvedáků nebo manuálního nastavování.

Systém je navržený a vyráběný firmou AL-KO Vehicle Technology, která je špičkou v oblasti podvozků a příslušenství pro obytné vozy.

Systém obsahuje čtyři hydraulické písty (nohy), umístěné přímo na rámu vozu.

Každý z nich je ovládán samostatně a celý systém řídí centrální řídicí jednotka, která automaticky vypočítá optimální vyrovnání vozu.

Ovládání probíhá:

  • pomocí ovládacího panelu v kabině, nebo
  • bezdrátově přes mobilní aplikaci (Bluetooth).

Proces nivelace trvá obvykle méně než 60 sekund.

Velká výhoda spočívá i v možnosti demontáže systému, což se hodí při výměně automobilu za nový.

Instalace by měla být provedena u AL-KO nebo vyškolených dealerů.

Technické údaje (orientačně):

  • Hmotnost systému: cca 55–60 kg
  • Napájení: 12 V DC
  • Spotřeba proudu: max. 80 A při chodu čerpadla
  • Doba nivelace: 40–60 sekund
  • Zdvih: cca 340 mm
  • Ovládání: displej v kabině + Bluetooth aplikace

Hlavní výhody AL-KO HY4:

  • Plně automatická nivelace – jedním stiskem tlačítka.
  • Rychlá a přesná stabilizace – vůz stojí stabilně, nehýbe se při chůzi či spaní.
  • Hydraulika bez centrální nádrže – každá noha má vlastní čerpadlo → jednodušší montáž, menší riziko úniku.
  • Nízká hmotnost – cca 55–60 kg včetně oleje a komponentů.
  • Bezpečnost a stabilita – vhodné i při výměně pneumatiky.
  • Plná kompatibilita s podvozky AL-KO a Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Mercedes Sprinter aj.
  • Možnost částečné manuální nivelace – například jen přední nebo zadní část.
  • Integrovaná funkce "zásobník" – zvedne vůz do výšky pro vypuštění odpadní vody nebo zimní odstavení.

NIVELACE - OBYTNÝ PŘÍVĚS


SYSTÉM LEVELC / UP4 - pro vyrovnání karavanu

NIVELACE VE DVOU KROCÍCH
Systém vyrovnávání karavanu E&P LevelC vyrovná váš karavan do max. 120 sekund stisknutím tlačítka.

Vrchol systému UP4 - na podvozku je instalováno 6 podpěr, které zajišťují bezkonkurenční stabilitu vašeho karavanu.

U VŠECH SYSTÉMŮ SE VŽDY JEDNÁ O ORIGINÁLNÍ DÍLY PRO DANÉ VOZIDLO.
Pro cenovou nabídku můžete využít náš kontaktní formulář SERVIS.


JSME HRDÝM PARTNEREM LINNEPE V ČESKÉ REPUBLICE s certifikací pro odbornou montáž příslušenství

DÁLE NABÍZÍME:

  • přídavné vzduchové odpružení, hydraulické mechaniky,
  • tažné zařízení, nosiče kol, skútrů, ...

ODPRUŽENÍ - PLNÉ/ČÁSTEČNÉ VZDUCHOVÉ


Přídavné vzduchové pérování je umístěno převážně místo pryžových dorazů a zlepšuje jízdní vlastnosti automobilu. Dále vyrovnává náklon automobilu a udržuje jej při naložení nebo zapřihnutí vleku v tovární rovině. Tímto dochází i ke správnému nastavení světlometů. Přídavné vzduchové pérování dále snižuje nárazy rámů do karoserie a zlepšuje stabilitu vozidla při jízdě, jak v zatáčkách, tak i u předjíždění. Umí vyrovnat náklon automobilu a zvýšit jeho nosnost. I když toto odpružení umí zvednout i těžší váhy, doporučujeme, abyste nepřekračovali povolenou celkovou hmotnost vozidla. Systém může být vybaven ovládáním v kabině a kompresorem na 12V a ovládacím panelem nebo automatickým systémem. 

JEDNOOKRUHOVÁ SADA VERSUS DVOUOKRUHOVÁ SADA


JEDNOOKRUHOVÁ SADA (ČÁSTEČNÉ)

  • Všechny sady nabízíme a montujeme automaticky ve dvouokruhovém provedení, pokud zákazník nechce levnější jednookruhovou variantu, která se běžně objevuje na trhu.

  • Jednookruhová varianta je horší v tom, že při nerovnoměrném naložení nákladu se vzduch přefukuje z jednoho měchu do druhého.
  • Tyto měchy jsou propojeny a tím dochází k většímu náklonu auta při jízdě a v zatáčkách, taktéž může dojít k možnému poškození tohoto měchu a nelze s jednookruhovým systémem toto auto vyrovnat, již při zmíněném nerovnoměrném naložení.

DVOUOKRUHOVÁ SADA (PLNÉ) 

Dvouokruhová sada, kterou standardně nabízíme, vyřeší veškeré nedostatky jednookruhové sady.

  • Vzduch se nepřefukuje mezi sebou, protože každý měch má svůj tlak
  • Možnost vyrovnání automobilu, protože umožňuje nezávislé ovládání pravé a levé strany
  • Výrazně lepší stabilita vozidla při jízdě, jak v zatáčkách, tak i u předjíždění
  • Snížení nárazů rámů do karoserie a tím zlepšuje jízdní komfort pro cestující i náklad
  • Zvyšuje nosnost vozidla
  • Správné nastavení světlometů
  • Nízké pořizovací náklady

ODPRUŽENÍ - PLNÉ VZDUCHOVÉ


 Na rozdíl od klasických ocelových pružin nebo pomocných měchů (polovzduchové systémy) používá úplné vzduchové odpružení vzduchové měchy na všech nápravách vozu místo mechanických pružin.
Tyto měchy automaticky udržují optimální výšku a tuhost podvozku bez ohledu na zatížení nebo rozložení hmotnosti.
Řídicí jednotka neustále vyhodnocuje polohu vozidla a automaticky přizpůsobuje tlak vzduchu v měších.

Jak to funguje - systém obsahuje:

  • Vzduchové měchy (nahrazují pružiny)
  • Kompresor (dodává tlak)
  • Ventilový blok a tlakové zásobníky
  • Řídicí jednotku s výškovými čidly
  • Ovládací panel (v kabině, často i s displejem nebo dálkovým ovladačem)

Výšku vozu lze obvykle manuálně nebo automaticky nastavovat – např. při parkování, jízdě po nerovnostech nebo nájezdu na trajekt.

Výhody úplného vzduchového odpružení:

  • Maximální jízdní komfort – tlumí rázy, hluk a vibrace.
  • Automatické vyrovnávání zatížení – vůz zůstává ve vodorovné poloze bez ohledu na náklad.
  • Zvýšení světlé výšky – ideální při výjezdu z kempu nebo parkování na nerovnostech.
  • Snížení výšky při nástupu – snadnější nastupování i nakládání.
  • Lepší stabilita v zatáčkách a při bočním větru.
  • Ochrana karoserie a nábytku – méně otřesů, menší opotřebení.
  • Možnost kombinace s automatickou nivelací (např. AL-KO HY4).

ODPRUŽENÍ - PRO VĚTŠÍ DOLOŽNOST


Nabalte si veškeré vybavení do obytného vozu, aniž byste museli vážit každý kilogram. Díky možnosti přidání vzduchového odpružení k obytným vozům dává řidičům neustále přetěžovaných vozidel větší prostor. 

Pro podvozky:
- Euro (Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper (vyrobené od roku 2006)

Odpružení vždy obsahuje certifikát pro zvýšení zatížení u vozu Fiat Ducato a vozidel s podvozkem Euro. 

V závislosti na konstrukci podvozku lze celkovou povolenou hmotnost zvýšit až na:

  • Light Chassis 4 090 kg (A, B, C, G)
  • Heavy Chassis 4 400 kg (E)
  • AL-KO 4 700 kg (D)
  • 3100 kg (F)

Přídavné vzduchové odpružení se zpravidla instaluje vedle originální listové pružiny na zadní nápravě vozu.

POZOR!
Dodatečnou montáž systému by měla provádět odborná autorizační firma. Jedná se o homologované odpružení, které je přímo schválené pro možnost zvýšení hmotnosti vozidla.

ODPRUŽENÍ - PÉROVÉ ODPRUŽENÍ


Pérové odpružení (mechanické odpružení) využívá ocelové pružiny nebo listová pera k tlumení nárazů mezi nápravou a karoserií vozidla.
Je to robustní, spolehlivé a nenáročné řešení, které zajišťuje stabilitu a únosnost i při vysokém zatížení.
Používá se hlavně u lehčích obytných vozů (do 3,5 t) nebo užitkových podvozků, jako je Fiat Ducato, Peugeot Boxer či Citroën Jumper.

Ve většině obytných vozů jsou již v základu vozidla listové pera.

Pérové odpružení je spolehlivý základ, který lze výrazně zlepšit doplňkovými systémy.

Pokud hledáš lepší komfort, stabilitu a vyrovnání vozu, skvělým kompromisem je polo-vzduchové odpružení, zatímco plné vzduchové odpružení představuje nejvyšší možný komfort pro náročné cestovatele.

Typy pérového odpružení:

  • 1. Listová pera
    Nejčastější typ u zadní nápravy obytných vozů.
    Tvoří je ocelové pásy spojené do svazku, které se při zatížení ohýbají.
    Výhody: jednoduché, odolné, levné, snadná údržba.
    Nevýhody: tvrdší jízda, menší komfort na nerovnostech, horší tlumení vibrací.
    Možnost vylepšení: přidání pomocných měchů (polo-vzduchové odpružení) pro lepší stabilitu a komfort.
  • 2. Vinúté (spirálové) pružiny
    Používají se zejména na přední nápravě, výjimečně i vzadu (u AL-KO podvozků).
    Poskytují plynulejší pružení než listová pera.
    Výhody: tichý chod, menší hmotnost, lepší jízdní komfort.
    Nevýhody: nižší únosnost oproti listovým perům.
  • 3. Torzní tyče
    Používají se u některých typů AL-KO podvozků.
    Odpružení je zajištěno torzním kroucením ocelové tyče.
    Výhody: kompaktní konstrukce, dlouhá životnost.
    Nevýhody: menší možnost úprav, složitější výměna.

Možnosti vylepšení pérového odpružení

  • Pomocné vzduchové měchy (polo-vzduchové odpružení)
    - doplňují pérové odpružení, zlepšují stabilitu, omezují houpání a průhyb zadní části vozu.
    - ideální, pokud často cestuješ s větším zatížením nebo přívěsem.
  • Zesílená listová pera
    - vhodná pro vozy s těžkou vestavbou (např. 3,5 t+).
    - zvýší nosnost, ale jízda bude tužší.
  • Výměna tlumičů za komfortní (např. Koni FSD, Bilstein B6)
    - zlepší stabilitu, snižují vibrace a "houpání" vozu.
  • Úplné vzduchové odpružení
    - prémiová varianta nahrazující klasické pružiny vzduchovými měchy (maximální komfort, automatická regulace).

Shrnutí:

  • Listová pera - Vysoká nosnost, jednoduchost, tvrdší jízda
  • Vinúté pružiny - Komfortní jízda, Nnžší únosnost
  • Torzní tyče Kompaktní - spolehlivé, menší možnost úprav
  • Polo-vzduchové (doplňkové) - vyšší komfort, stabilita, vyšší cena
  • Plné vzduchové - nejvyšší komfort, náročná montáž, cena

MOVERY - OBYTNÝ PŘÍVĚS


MANÉVROVACÍ POMŮCKA TRUMA - pro jednonápravové, dvounápravové přívěsy

S VÝBĚREM MOVERU VÁM RÁDI POMŮŽEME.

S pomocí manévrovacích pomůcek Mover pro jednonápravové přívěsy dopravíte svůj karavan do hmotnosti 2300 kilogramů rychle, bezpečně a s centimetrovou přesností na místo určení. 

S manévrovacím systémem Truma zaparkujete bez námahy své dvounápravové přívěsy až do hmotnosti 3100 kilogramů. Dokonce i na svazích, klesáních a nezpevněných cestách máte plnou kontrolu pomocí moveru.

MOVER TRUMA XT

Elektricky otočná pomůcka pro manévrování se dvěma motory pro karavany do 2300 kg.
Pro jednonápravové přívěsy.
Poradí si se sklony až 13%.
Průměrná spotřeba 25A.
Elektrický.


MOVER TRUMA XT L

Elektricky otočná pomůcka pro manévrování pro karavany s lehkým podvozkem do 1500 kg.
Pro jednonápravové přívěsy.
Zvládá stoupání do 20-25%.
Průměrná spotřeba 20A.
Elektrický. 


MOVER TRUMA SX

Manévrovací pomůcka, kterou lze ručně zapnout a vypnout pro karavany do 2000 kg.
Pro jednonápravové přívěsy.
Poradí si se stoupáním až 13%.
Průměrná spotřeba 20A.
Ruční. 


MOVER TRUMA A

Plně automatická pomůcka při manévrování pro karavany do 2000 kg. Pro jednonápravové přívěsy.
Poradí si se sklony až 13%.
Průměrná spotřeba 35A. 
Automatický.


MOVER TRUMA M

Poloautomatická pomůcka při manévrování pro karavany do 2000 kg. Pro jednonápravové přívěsy. 
Poradí si se sklony až 13%.
Průměrná spotřeba 28A.
Ruční.  


MOVER TRUMA XT 4

Elektricky otočná pomůcka pro manévrování se čtyřmi motory pro vozidla s tandemovou nápravou do 3100kg. Pro dvounáprávové přívěsy. 
Poradí si se sklony až 10%.
Průměrná spotřeba 36A.
Elektrický. 


MOVER TRUMA XT 2

Elektricky otočná pomůcka pro manévrování se dvěma motory pro vozidla s tandemovou nápravou do 2400kg. Pro dvounáprávové přívěsy.
Poradí si se sklony až 10%.
Průměrná spotřeba 25A.
Elektrický.   


AL-KO ATC 2 - PŘÍVĚS


Jsou situace, kterých se bojí každý řidič. Přívěs se během jízdy rozkýve vlivem aktuální situace, nárazového větru, tlaku vzduchu při předjíždění kamiónu nebo úhybného manévru. V horším případě ztratí řidič nad soupravou kontrolu a dojde k nehodě. Systém AL-KO ATC pomáhá spolu s dalšími opatřeními takovým situacím předcházet.

Detailní popis

  • Reaguje dříve a efektivněji, než stabilizační systémy tažného vozu.
  • Trvale monitoruje boční výkyvy karavanu.
  • Jemnými zásahy obnovuje stabilitu jízdní soupravy.
  • Vodorovná vestavba výrazně nesnižuje světlou výšku přívěsu.
  • Systém je dodáván ve variantách až do celkové hmotnosti přívěsu 3500 kg

Stabilizační systém AL-KO ATC využívá senzor příčného zrychlení k detekci kývání přívěsů na úrovni nápravy. V systému je uložený přípustný rozsah příčných pohybů. V okamžiku překročení tohoto rozsahu systém přitáhne centrální brzdové táhlo ještě dříve, než se kývání dostane do nekontrolovaných mezí. Přitažením centrálního táhla se aktivují kolové brdy přívěsu. Tím se celá souprava "natáhne" a přívěs se vrátí do stabilní jízdní dráhy. Brzdění vyvolané systémem AL-KO Trailer Control je tak jemné, že ho řidič nemá možnost ani postřehnout. Systém při tomto jemném přibrzdění také nerozsvítí brzdová světla přívěsu.

Stabilizační systém AL-KO ATC pro nákladní přívěsy lze použít pouze pro nákladní přívěsy vybavené nápravami AL-KO. Systém se připojuje k 13 pólové zástrčce přívěsu, ze které je napájený (přívěs nelze připojit k 7 pólové zástrčce).

Upozornění: Sytém ATC pro obytné přívěsy nedokáže a ani tak není navržen, zasahovat při hrubě nedbalé jízdě s přívěsem ani při nevhodném chování přívěsu v důsledku jeho nesprávného naložení (např. příliš vysoké těžiště v případě úzkého přívěsu) v takové míře, aby bylo možné vždy garantovat jeho bezchybnou funkci. Systém ATC pro obytné přívěsy v žádném případě nezbavuje řidiče jeho povinností.

CHCETE SERVIS, CENOVOU NABÍDKU OPRAVY, MONTÁŽE NEBO NÁHRADNÍHO DÍLU?

Jednoduše použijte náš kontaktní formulář a my se Vám co nejdříve ozveme. Samozřejmě nás můžete kontaktovat také telefonicky nebo e-mailem!


KONTAKTNÍ FORMULÁŘ SERVIS


KONTAKT

TELEFON

SERVIS
+ 420 724 274 698

ZÁRUČNÍ OPRAVY
+ 420 608 120 170

TECHNOLOGICKÁ ŘEŠENÍ
+ 420 602 543 165

E-MAIL

  • servis(zavinac)karavancm.cz

PROVOZNÍ DOBA SERVIS

  • Po: 8:00 - 17:00
  • Út: 8:00 - 17:00
  • St: 8:00 - 17:00
  • Čt: 8:00 - 17:00
  • Pá: 8:00 - 17:00

FOTOGALERIE - UKÁZKY NAŠÍ PRÁCE

jQuery Tlačítko na začiatok by William from Wpromotions.eu