
Plně vzduchové pružiny nahrazují standardní ocelové pružiny a zajišťují vynikající zážitek z jízdy.
Vzduchové měchy, nosné konstrukce a tlumiče nahrazují konvenční ocelové pružiny a ve spojení s přesným vyladěním podvozku poskytují požadované pohodlí a dodatečnou bezpečnost.
Zejména u těžkých karoserií obytných vozů mají plné vzduchové pružiny pozitivní vliv na celkovou ovladatelnost.
Jaké jsou výhody systému plného vzduchového odpružení?
- pohodlné ovládání,
- pozitivně ovlivňuje ovladatelnost vozidla,
- bezpečnost,
- nakláněcí pohyby jsou minulostí,
- směrová stabilita je výrazně vyšší než u standardních podvozků,
- vozidla méně často vybočují v zatáčkách,
- zažijete nepopsatelný jízdní komfort.
Za tyto nepochybně důležité vlastnosti je primárně zodpovědný hardware systému plného vzduchového odpružení.

ZAŽIJTE ZCELA NOVÝ ZÁŽITEK Z JÍZDY
Celoplošné vzduchové pružiny se používají všude tam, kde je nutné přepravovat osoby a materiály s maximální opatrností. To platí jak pro obytné vozy, tak pro užitková vozidla, jako jsou sanitky.
Jak název celoplošné vzduchové pružiny napovídá, vzduchové pružiny plně přebírají nosnou roli karoserie těžkého vozidla. Standardní ocelové odpružení je nahrazeno velkoobjemovými vzduchovými pružinami řízenými inteligentním vyrovnáváním výšky a inovativním systémem AirDriveControl (ADC®). To umožňuje spolehlivou detekci a plně automatickou kompenzaci různých stavů zatížení.


KOMFORT ZADNÍ NÁPRAVY NEBO KOMPLETNÍ ODPRUŽENÍ?
Pojmy 2-kanálový a 4-kanálový systém zní složitěji, než ve skutečnosti jsou. Ačkoli oba systémy obsahují velmi složitou technologii, princip fungování je poměrně snadno vysvětlitelný:
- 2-kanálový systém se obvykle instaluje na zadní nápravu vozidla,
- zatímco 4-kanálové systémy se instalují na přední a zadní nápravu.
V tomto případě se počet kanálů vztahuje k počtu instalovaných vzduchových měchů, počtu samostatných vzduchových okruhů a především k počtu výškových senzorů.
- Zatímco 2-kanálový systém nahrazuje pouze ocelové pružiny na zadní nápravě,
- 4-kanálový systém plného vzduchového odpružení používá na všech kolech velkoobjemové vzduchové měchy. Standardní listové, vinuté nebo torzní pružiny jsou kompletně nahrazeny pružnými vzduchovými pružinami.
2-KANÁLOVÝ SYSTÉM

- vybaven dvěma hladinovými senzory namontovanými na vzduchových měších zadní nápravy. Vzduch z kompresoru je veden odděleně do levého a pravého vzduchového měchu.
To umožňuje systému detekovat jednostranné zatížení kol a kompenzovat ho. Z jízdní výšky lze zadní část zvedat a spouštět pomocí ovládacího panelu. Naprogramované výšky lze uložit podle požadavků zákazníka.
4-KANÁLOVÝ SYSTÉM

- od dvoukanálového řídicího systému liší rozsáhlejším vybavením. Každý ze čtyř vzduchových měchů má vlastní snímač výšky. To umožňuje automatickou kompenzaci různého zatížení kol. Kromě výběru čtyř naprogramovaných výšek jízdy lze celé vozidlo zvedat nebo snižovat. Funkce automatického vyrovnávání umožňuje také vyrovnání vozidla stisknutím tlačítka.
Který systém je k dispozici pro mé vozidlo?

KOMPATIBILNÍ S ELEKTRONICKÝM STABILIZAČNÍM PROGRAMEM
Elektronický stabilizační program (ESP) je elektronicky řízený asistenční systém pro motorová vozidla, který působí proti smyku selektivním brzděním jednotlivých kol. Od roku 2011 je tento užitečný asistenční systém povinnou součástí nových osobních a užitkových vozidel. Protože bezpečnost našich zákazníků je naší nejvyšší prioritou, jsme obzvláště hrdí na to, že všechny naše systémy vzduchového odpružení – ať už se jedná o doplňkové nebo plné vzduchové odpružení – jsou kompatibilní s ESP, a proto je lze provozovat s aktivovaným stabilizačním programem.

IMUNITNÍ VŮČI ELEKTROMAGNETICKÉMU RUŠENÍ
Všechny systémy vzduchového odpružení Goldschmitt jsou testovány na elektromagnetickou kompatibilitu (EMC). Testování EMC zajišťuje, že funkčnost technického zařízení není narušena ani ovlivněna jinými zařízeními s nežádoucími elektrickými nebo elektronickými vlivy. Zároveň zaručuje, že testovaný objekt nezpůsobuje žádné elektromagnetické rušení. Jinými slovy, systém zvedáků řady Pro je imunní vůči vnějšímu elektrickému a elektromagnetickému rušení a aktivně elektromagneticky neovlivňuje žádná jiná zařízení. To znamená, že můžeme zaručit bezproblémový provoz našich systémů vzduchového odpružení v jakémkoli prostředí.

VĚTŠÍ UŽITEČNÉ ZATÍŽENÍ DÍKY VZDUCHOVÉMU ODPRUŽENÍ
Pokud je užitečné zatížení vašeho obytného vozu nedostatečné, je možné jej u mnoha typů vozidel dodatečně zvýšit. Plně vzduchové odpružení je oblíbeným produktem pro optimalizaci jízdního komfortu i přípustné celkové hmotnosti nebo zatížení náprav. Pro zvýšení zatížení je vyžadován odpovídající certifikát o zvýšení zatížení pro váš model vozidla . Rádi vám poradíme a ověříme, zda je pro vaše vozidlo k dispozici odpovídající certifikát a zda je zvýšení zatížení možné. Upozorňujeme také, že nosnost pneumatik a ráfků hraje při zvyšování zatížení významnou roli. Naše hliníková kola řady GSH nebo GSM mají velmi vysokou nosnost a jsou ideální pro zvýšení zatížení.
AirDriveControl – perfektní ovládání vzduchového odpružení.
Ovládání systému vzduchového odpružení nebylo nikdy snazší. Přesvědčte se sami a zažijte systém vzduchového odpružení Goldschmitt v akci.

Rozmanitost možností ovládání závisí na tom, zda máte dvoukanálový systém vzduchového odpružení pouze na zadní nápravě, nebo systém plného vzduchového odpružení.
Logicky platí, že čím více variabilních pružin je instalováno, tím flexibilnější může být systém ovládání. Vozidlo se vzduchovými pružinami na přední i zadní nápravě má proto k dispozici více funkcí než vozidlo vybavené vzduchovými pružinami pouze na zadní nápravě.
Zvedání a spouštění vozidla na ocelově odpružené přední nápravě samozřejmě není možné.
Funkce jako Auto Level, Sport Mode nebo boční spouštění jsou proto vyhrazeny pro čtyřkanálové systémy. Nicméně vám můžeme slíbit, že budete s AirDriveControl nadšeni, bez ohledu na to, zda máte čtyřkanálový nebo dvoukanálový systém.
Snadné použití s novými funkcemi
S AirDriveControl vám představujeme intuitivní ovládací systém, který dokáže více než jakýkoli jiný systém ovládání vzduchového odpružení před ním. Ovládání prostřednictvím 3,5palcové dotykové obrazovky je stejně jednoduché jako používání chytrého telefonu. Uživatel je jednoduše a přesně veden přehledným menu. S tímto inovativním ovládacím panelem reagujeme na přání mnoha zákazníků po ještě pohodlnějším ovládání. V závislosti na systému vám AirDriveControl nabízí kromě různých standardních programů i řadu nových funkcí, které vám výrazně usnadňují život s vaším obytným vozem. Například se můžete kochat pohledem na své sousedy, když se vaše vozidlo v kempu plně automaticky vyrovná, nebo když zjišťujete zatížení náprav vašeho obytného vozu.
Kvalita a bezpečnost nastavují standardy
Nové senzory, vylepšený přívod vzduchu, vodotěsné konektory a optimalizované kabelové svazky – AirDriveControl je nejkvalitnější systém řízení vzduchového odpružení vůbec. Tepelný senzor také monitoruje teplotu kompresoru a chrání systém před přehřátím. Integrace tříosého akceleračního senzoru také umožňuje splnit zvýšené bezpečnostní požadavky vozidel s ESP. Aby byla vaše cesta ještě bezpečnější, systém provádí při každém nastartování autotest. Tato autodiagnostika lokalizuje jakékoli anomálie systému a zobrazí je uživateli prostřednictvím textové zprávy. Kromě toho lze řídicí jednotku bez nutnosti instalace načíst na PC.


Seznamte se s řadou funkcí AirDriveControl:

Pro sanitky nabízíme volitelný robustní tlačítkový modul (vlevo). Tento modul, který pracuje také přes sběrnici CAN, poskytuje pouze funkce potřebné pro záchranné operace: režim jízdy, režim snížené výšky, režim jízdy v terénu a servisní režim. Pro splnění požadavků výrobců vozidel poskytuje AirDriveControl na řídicí jednotce další spínací vstup. To umožňuje dodatečně ovládat vzduchovou pružinu pomocí vlastního ovládacího prvku výrobce.
Ovládací panel AirDriveControl s dotykovou obrazovkou (vpravo) byl vyvinut speciálně pro použití v obytných vozech. Na velkém barevném displeji lze dotykem prstu ovládat řadu užitečných funkcí. Například lze vozidlo spustit dolů pro naložení zadní garáže nebo zvýšit světlou výšku, aby bylo možné snadno přejíždět špatné povrchy vozovek nebo rampy rychlostí chůze. Pokud vozidlo zrychlí a dosáhne přednastavené rychlosti, systém automaticky upraví výšku jízdy.
*Ve funkci vážení jsou možné odchylky +/- 5 procent.

K DISPOZICI PRO NÁSLEDUJÍCÍ TYPY VOZIDEL:
- Citroën Jumper, od roku 2006 (přední náprava / zadní náprava)
- Fiat Ducato, od roku 2006 (přední náprava / zadní náprava)
- Mercedes Sprinter, 2006 – 2018 (zadní náprava)
- Peugeot Boxer, od roku 2006 (přední náprava / zadní náprava)
- VW Crafter, 2006 – 2016 (zadní náprava)
- VW T5, 2003 – 2015 (přední náprava / zadní náprava)
- VW T6 / T6.1, od roku 2015 (přední náprava / zadní náprava)
Systémy plného vzduchového odpružení jsou k dispozici také pro vozidla s nízkým rámem podvozku AL-KO (jednoduchá nebo tandemová náprava).